Siskoni minulle tekemä synttärikortti

Sit hän on kirjottanu Heli Laaksosen runon jonka hän valitsi sillai et vaa aukasi kirjan ja kirjotti sen mikä tuli ja kui tuliki näi osuva runo: Mettäplänt

Ko aurinko sulattanu

piene mettäplänti näkyvi,

kuivattanu suuren kive,

ruskia maat,heinän korssi...

teke mieli kiivet leikkiimä

,tehrä sammalist pien maja,

pehmunem peri,

kaarnakappalast pöytä ja tuali

ja ajatel harttast kui iloseks

joku pikkane mettähiir tule,

ko hänel o talo valminas

ja huonekalu ja kaik

ja sit yhtäkki muista

et o 68 kilone

aikune ämm

ja Suomes on vieranmaan raha

ja mäny ova muuttune sapen karvasiks. (Lainaus loppuu)

Mää en ymmärrä kui toi Laaksone ossaa tehrä semmossii runoi niiku ne olis mun elämäst ja kui mun sisko keksii just ne parhaat mul koreisas lähettä.

Tää kortti on sit mun 15v kummitytölt

Tai koko perheelt tämä on mut kummityttö sen on väsänny

Ja nää kaikki loput on mun pikkuveljelt silt vanhemmalt (ku mul on heit kaks).Ei hän näit tehny oo mut mul pistäny korjuu ja nyt sit sain ne pääsiäiseks ja hän kovast toivoo et tulsin käymää ja houkutelee muu sil et hänel on näit lissää ja huonommat ja mul sopivammat vaa lähetti

Tää on pääsiäiskortti

Tää on kuori, mun nimen pääl on yks kortteist

Ja nää on sit niit "huonoi" korttei